reklama

Superżywność

Superżywność

Co to jest superżywność?

Jak już się pewnie domyślacie superżywność to grupa pokarmów naturalnego pochodzenia, która zawiera wyjątkowo dużo witamin, mikroelementów, dobrych tłuszczy, protein, antyoksydantów i innych odżywczych składników. Zawartość tego wszystkiego co dobre dla naszego ciała jest w superżywności wręcz ponadnaturalna, a jedzenie produktów z jej gamy nawet w niewielkich ilościach zapewnia dostarczenie organizmowi wszystkiego czego potrzebuje. Jestem przekonana, że wiele z Was jest z tym tematem zapoznana, jeśli nie zachęcam do lektury.drivelan power increase

Lista najzdrowszychdrivelan

WODA KOKOSOWAfungalor αξιολογήσεις

Woda kokosowa to płyn, który znajduje się w młodym, zielonym orzechu palmy kokosowej (takim jak tu). Nie mylcie jej z mlekiem kokosowym, które zawiera tłuszcze. W wodzie kokosowej ich nie znajdziecie. Znajdziecie za to całą masę wszystkiego co najlepsze dla zdrowia: potas, magnez i wapń oraz witaminy: C, B1, B2, B3, B5 oraz B6.  Warto wiedzieć, że zawiera więcej elektrolitów niż większość napojów izotonicznych. Dobra wiadomość dla alergików: napój z orzecha kokosowego nie zawiera alergenów, w tym glutenu. forskolin davkovanie

SPIRULINAhair megaspray αξιολογήσεις

Alga morska będąca niezwykle bogatym źródłem pełnowartościowego białka. Zawiera również spore ilości beta karotenu, witamin z grupy B, żelaza, manganu, cynku, miedzi i selenu. Poza tym spożywając spirulinę wzbogacimy swój organizm o  enzymy, bioflawonoidy, kwas foliowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, przede wszystkim kwas linolenowy GLA oraz sprzężony kwas linolowy CLA, który wspomaga odchudzanie. Możemy ją dawkować w postaci kapsułek lub proszku dodawanego do jedzenia. manuskin active

ALOESdrivelan effet

Ta roślinka jest Wam na pewno bardzo dobrze znana. Jej miąższ składa się co prawda w przeważającej części z wody, ale pozostałe kilka procent to wprost bomba witaminowa. Aloes to niezwykle bogate źródło białek, które występują w najłatwiej przyswajalnej postaci - aminokwasów egzogennych. Miąższ zawiera ponadto bardzo duże ilości witamin C, B1, B2, B3 oraz beta-karotenu. Występuje w nim potas, wapń, magnez, sód, fosfor, cynk, siarka czy żelazo. 

PROSZEK KAKAOWY

Chodzi o proszek starty ze świeżego ziarna kakaowca. Zdrowy szczególnie ze względu na wysoką zawartość flawonoidów poprawiających krążenie, pamięć i ukrwienie mózgu. Zawiera także antyoksydanty i magnez. Ponadto można go traktować poniekąd jako antydepresant, ponieważ zwiększa poziom serotoniny. Warto zaznaczyć, że tłuszcze zawarte w ziarnach kakaowca są zdrowe i pomagają podnieść poziom dobrego cholesterolu. 

JAGODY ACAI

Ta jagoda rośnie na 15 metrowych palmach w Brazylii, w deszczowych lasach Amazonii. Bogata w witaminy B1, B2 , B3 , E, C,  fosfor , wapń , potas , białko , kwasy tłuszczowe Omega 6 i Omega 9 oraz przeciwutleniacze robi coraz większą karierę na całym świecie. Nic dziwnego w końcu odmładza, oczyszcza organizm, zwiększa koncentrację wzmacnia układ odpornościowy i poprawia pracę układu pokarmowego. Acai możemy stosować w postaci proszku, soku czy też kapsułek.

JAGODY GOJI

Tu sprawa jest dość kontrowersyjna, bo choć zalicza się je do superżywności są silnym alergenem. Są niewątpliwie bogatym źródłem witaminy C, A,  B1, B2, B6 oraz E, zawierają także pełen zestaw białek wraz z 18 aminokwasami i 21 śladowymi minerałami. Przede wszystkim jednak są bardzo dobrymi antyoksydantami.

KOMOSA

Quinoa pochodzi z Boliwii i jest uznawana za najstarsze zboże świata. Bogata w białko, a ze względu na jego skład jest prawie idealna. Zawiera bowiem wszystkie niezbędne dla człowieka aminokwasy. Zawiera ponadto błonnik, mnóstwo witaminy E, witamin z grupy B, a także potas, magnez, żelazo, miedź i mangan. Co ważne w przeciwieństwie do wielu innych zbóż nie zawiera glutenu.

MACA

Maca to peruwiańska roślina, z której korzenia robi się proszek. Jego największą zaletą jest działanie wzmacniające i zapewniające energię. Maca jest potężnym adaptogenem. Oznacza to, że potrafi uodpornić organizm na trudne chwile i silny stres. Maca jest bogata w cały szereg składników odżywczyczych. Zawiera aminokwasy, witaminy w szczególności A, B1, B2, B6, C, E, a także kwasy tłuszczowe – kwas linolowy, kwas palmitynowy i kwas oleinowy oraz minerały – żelazo, potas, miedź, cynk, wapno, sód i mangan.

AWOKADO

Wprawdzie to kaloryczny i bardzo tłusty owoc, jednakże niezwykle zdrowy. Zawiera mnóstwo witamin z grupy B, magnezu, kwasu foliowego oraz błonnika. Bogate jest również w żelazo, dzięki czemu zapobiega niedokrwistości. Ma bardzo dobry wpływ na mózg ze względu na kwasy tłuszczowe omega-3 z naturalną witaminą E. Ponadto awokado zwane inaczej smaczliwką to jeden z najlepiej trawionych pokarmów. 

CHIA 

Inaczej szałwia hiszpańska. Pochodzi z Gwatemali oraz z centralnej i południowej części Meksyku. Ziarna chia są bogatym źródłem kwasy tłuszczowe omega-3. Zawierają też bardzo dużo pełnowartościowego białka,  błonnika, wapnia, fosforu, magnezu, żelaza, niacyny i cynku.

AMARANTUS

Po polsku szkarłat. Jest to zboże, bogactwem przypominającym komosę. Dostarcza bardzo duże ilości białka i błonnika. Ze względu na wysoką zawartość żelaza zalecany jest przy leczeniu anemii. Zawiera duże ilości witamin z grupy B, a także witaminy A,E i C. W nasionach amarantusa znajduje się dużo cennych kwasów tłuszczowych, co pomaga regulować poziom cholesterolu, oczyszcza przewód pokarmowy i poprawia perystaltykę jelit .Również podobnie jak komosa nie zawiera glutenu.

Na koniec zachęcam Was do obejrzenia filmiku, w którym zobaczycie świetny sposób na superżywność 

[KLIK]

reklama
reklama
reklama